- 256
- 1000
- 1000
- 1000
قسمت 46 - اصل روخوانی محفوظات
در این برنامه آقای محمد مهدی بحرالعلوم به توضیحاتی در مورد اصل روخوانی محفوظات می پردازند .
قرآنآموزان و حافظان قرآن معمولاً نیازمند ارائه مشاورههای دینی و قرآنی هستند و خانوادههای قرآنآموزان نیز باید از طریق مؤسسات قرآنی توجیه شوند تا با حافظان قرآن همکاری کنند و این همکاری خانوادهها باعث میشود تا حافظان قرآن بدون دغدغه و با انگیزه بیشتر به حفظ آیات کلام وحی بپردازند.
حافظان قرآن با حضور در محافل قرآنی میتوانند الگویی برای دیگر افراد باشند زیرا افراد برای حفظ قرآن باید ارتباط مستمر با آیات قرآن داشته باشند و به این ترتیب آیات کلام وحی و معنای آیات در ذهن افراد نهادینه میشود و میتوانند در برخورد با مشکلات از راهنماییهای قرآن استفاده کنند.
تربیت 10 میلیون حافظ قرآن به زیرساختهایی نیاز دارد، درباره این که آیا میتوان به دورههای کنونی حفظ و کارآمدی آنها به عنوان یکی از این زیرساختها اتکا داشت، بیان کرد: پیشنیاز دورههای آموزش حفظ قرآن، دارا بودن مدرک روخوانی و روانخوانی و مفاهیم قرآن است بنابراین مؤسسات قرآنی باید قبل از برگزاری کلاسهای حفظ قرآن به توسعه و ارتقاء سطح کلاسهای روخوانی و مفاهیم قرآن بپردازند که البته این فعالیتها نیازمند حمایت مادی از این مراکز است.
نقش مؤسسات در ایجاد جذابیت دورههای حفظ برای تحقق منویات رهبری در تربیت 10 میلیون حافظ قرآن، درباره این که مؤسسات قرآنی چه ساز و کار انگیزشی برای جلب مشارکت عمومی جهت شرکت در این طرح در نظر گرفتهاند، عنوان کرد: مؤسسات قرآنی برای ایجاد انگیزه در قرآنآموزان باید مسابقات قرآنی در سطح شهرستانی، استانی و کشوری برگزار کنند و برترینها را مورد تجلیل قرار دهند و از اساتید برتر قرآن برای تدریس دورههای حفظ قرآن استفاده کنند تا در قرآنآموزان ایجاد انگیزه شود.
جامعه باید شرایطی را فراهم کند که حافظان قرآن بتوانند حفظیات خود را به دیگر افراد علاقهمند انتقال دهند و با جمعآوری کمکهای مادی افراد خیر مؤسساتی که در این زمینه فعالیت میکنند توسعه یابند.
برای این که پس از مدتی محفوظات قرآنآموزان به فراموشی سپرده نشود مؤسسات قرآنی باید در زمینه برگزاری کلاسهای تثبیت حفظ قرآن که از اهمیت بالایی برخوردار است اهتمام بیشتری داشته باشند و معمولاً قرآنآموزان بعد از یک سال باید در این کلاسها حضور مستمر داشته باشند.
قرآنآموزان و حافظان قرآن معمولاً نیازمند ارائه مشاورههای دینی و قرآنی هستند و خانوادههای قرآنآموزان نیز باید از طریق مؤسسات قرآنی توجیه شوند تا با حافظان قرآن همکاری کنند و این همکاری خانوادهها باعث میشود تا حافظان قرآن بدون دغدغه و با انگیزه بیشتر به حفظ آیات کلام وحی بپردازند.
حافظان قرآن با حضور در محافل قرآنی میتوانند الگویی برای دیگر افراد باشند زیرا افراد برای حفظ قرآن باید ارتباط مستمر با آیات قرآن داشته باشند و به این ترتیب آیات کلام وحی و معنای آیات در ذهن افراد نهادینه میشود و میتوانند در برخورد با مشکلات از راهنماییهای قرآن استفاده کنند.
تربیت 10 میلیون حافظ قرآن به زیرساختهایی نیاز دارد، درباره این که آیا میتوان به دورههای کنونی حفظ و کارآمدی آنها به عنوان یکی از این زیرساختها اتکا داشت، بیان کرد: پیشنیاز دورههای آموزش حفظ قرآن، دارا بودن مدرک روخوانی و روانخوانی و مفاهیم قرآن است بنابراین مؤسسات قرآنی باید قبل از برگزاری کلاسهای حفظ قرآن به توسعه و ارتقاء سطح کلاسهای روخوانی و مفاهیم قرآن بپردازند که البته این فعالیتها نیازمند حمایت مادی از این مراکز است.
نقش مؤسسات در ایجاد جذابیت دورههای حفظ برای تحقق منویات رهبری در تربیت 10 میلیون حافظ قرآن، درباره این که مؤسسات قرآنی چه ساز و کار انگیزشی برای جلب مشارکت عمومی جهت شرکت در این طرح در نظر گرفتهاند، عنوان کرد: مؤسسات قرآنی برای ایجاد انگیزه در قرآنآموزان باید مسابقات قرآنی در سطح شهرستانی، استانی و کشوری برگزار کنند و برترینها را مورد تجلیل قرار دهند و از اساتید برتر قرآن برای تدریس دورههای حفظ قرآن استفاده کنند تا در قرآنآموزان ایجاد انگیزه شود.
جامعه باید شرایطی را فراهم کند که حافظان قرآن بتوانند حفظیات خود را به دیگر افراد علاقهمند انتقال دهند و با جمعآوری کمکهای مادی افراد خیر مؤسساتی که در این زمینه فعالیت میکنند توسعه یابند.
برای این که پس از مدتی محفوظات قرآنآموزان به فراموشی سپرده نشود مؤسسات قرآنی باید در زمینه برگزاری کلاسهای تثبیت حفظ قرآن که از اهمیت بالایی برخوردار است اهتمام بیشتری داشته باشند و معمولاً قرآنآموزان بعد از یک سال باید در این کلاسها حضور مستمر داشته باشند.