- 11667
- 1000
- 1000
- 1000
یک رئیس جمهور به فروش میرسد
برای تهیه فیلمی تبلیغاتی درباره کاندیداتوری «ریچارد نیکسون» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، گروهی حرفهای مشغول کار شدند. نیکسون در مقابل دوربین از بیعدالتیها و جنایتهای موجود در جامعه سخن گفت و قول داد به همه آنها رسیدگی کند.
سرانجام تصویربرداری مرحله اول فیلم تبلیغاتی به پایان رسید. در نوبت بعد قرار شد تا او از بخش دیگری از شرایط موجود در جامعه سخن بگوید و باز هم قول رفع آنها را بدهد.
«ریچارد نیکسون» برای پیشبرد اهداف تبلیغاتی خود، عدهای نخبه را گرد خود جمع آورد و با پیشنهادهای جذابی که آنها ارائه دادند، کار تبلیغاتی خود را پیش برد تا به پیروزی نزدیک شود. حتی یک معلم را که به او نامهای نوشته بود و راهکارهایی برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری پیشنهاد داده بود، به عنوان نویسنده سخنرانیهای خود استخدام کرد.
یکی دیگر از کسانی که پخته این کارها بود و در کنار نیکسون قرار گرفت، مردی بود که استعداد فراوانی در راهنمایی نیکسون برای حضور در میان مردم داشت.
*«جو مک جی نیس» روزنامه نگار جوان فیلادلفیایی بود که به استخدام گروه روابط عمومی نیکسون درآمد. او جزو چند نفری بود که در سال 1967 توانستند از نیکسون تصویری به آمریکا ارائه دهند که انتخابات ریاست جمهوری را پس از چند دور شکست پیاپی، ببرد.
* توضیح: این کتاب ترجمه «صدیقه محمدی» است و انتشارات امیرکبیر آن را چاپ کرده است.
سرانجام تصویربرداری مرحله اول فیلم تبلیغاتی به پایان رسید. در نوبت بعد قرار شد تا او از بخش دیگری از شرایط موجود در جامعه سخن بگوید و باز هم قول رفع آنها را بدهد.
«ریچارد نیکسون» برای پیشبرد اهداف تبلیغاتی خود، عدهای نخبه را گرد خود جمع آورد و با پیشنهادهای جذابی که آنها ارائه دادند، کار تبلیغاتی خود را پیش برد تا به پیروزی نزدیک شود. حتی یک معلم را که به او نامهای نوشته بود و راهکارهایی برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری پیشنهاد داده بود، به عنوان نویسنده سخنرانیهای خود استخدام کرد.
یکی دیگر از کسانی که پخته این کارها بود و در کنار نیکسون قرار گرفت، مردی بود که استعداد فراوانی در راهنمایی نیکسون برای حضور در میان مردم داشت.
*«جو مک جی نیس» روزنامه نگار جوان فیلادلفیایی بود که به استخدام گروه روابط عمومی نیکسون درآمد. او جزو چند نفری بود که در سال 1967 توانستند از نیکسون تصویری به آمریکا ارائه دهند که انتخابات ریاست جمهوری را پس از چند دور شکست پیاپی، ببرد.
* توضیح: این کتاب ترجمه «صدیقه محمدی» است و انتشارات امیرکبیر آن را چاپ کرده است.
از ایرانصدا بشنوید
کتابی که خواهید شنید، داستانی است از پشت صحنه مبارزات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 1968 که از زاویهای بسیار تنگ و محدود روایت شده است. این کتاب تنها به چگونگی تزئین و بستهبندی نهایی کالایی به نام «رئیس جمهور آمریکا» میپردازد و از روایت پشت پرده اتفاقات غافل است. داستان جنگ و جدال پشت پرده اُلیگارشیهای معظم مالی (حکومت معدودی از ثروتمندان)، بر سر پیش راندن مهره مورد نظرشان یا قرار و مدارها و توافقات نهایی، بسته به موقعیت اقتصادی – سیاسی هر یک از این اُلیگارشیها، از نکات مغفول مانده کتاب است. به هر حال این کتاب نشان میدهد که چگونه به یاری رسانههای گروهی، قدرتهای مالی آمریکا توانستند «ریچارد نیکسون» را که چندان مورد اقبال مردم نیز نبود، به مقام ریاست جمهوری برسانند.
امتیاز
کیفیت هنری و اجرای صداپیشگان
محتوا و داستان
کاربر مهمان
کاربر مهمان
کاربر مهمان
کاربر مهمان
کاربر مهمان
کاربر مهمان
کاربر مهمان